Városlista
2020. október 23, péntek - Gyöngyi

Hírek

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

Ezek érdekelhetnek még

2020. Október 22. 18:09, csütörtök | Belföld

Kötelező lesz a maszkviselés a szabadtéri rendezvényeken is

Kötelező lesz a maszkviselés a szabadtéri rendezvényeken, sportrendezvényeken is egy hamarosan megjelenő kormányrendelet szerint - írta az Origo csütörtök délután.

2020. Október 22. 12:01, csütörtök | Belföld

Sokan mobiloznak közlekedés közben

Nemcsak autót vezetve, hanem gyalogos közlekedés, biciklizés vagy rollerezés közben is hajlamosak mobilozni az emberek - állapította meg egy friss kutatás, amelynek eredményét az MTI-hez is eljuttatták.

2020. Október 22. 09:55, csütörtök | Belföld

Október 23. - Kevesebb helyen, szűkebb körben tartanak megemlékezéseket

Az 1956-os forradalom és szabadságharc 64. évfordulója alkalmából a hagyományosan már október 22-én kezdődő megemlékezéseket a koronavírus-járvány miatt idén csak szűk körben tartják vagy egyáltalán nem rendezik meg.

2020. Október 22. 09:20, csütörtök | Belföld

Meghalt 46 beteg, 2032-vel nőtt a fertőzöttek száma Magyarországon

Elhunyt negyvenhat többségében idős, krónikus beteg, és újabb 2032 magyar állampolgárnál mutatták ki a koronavírus-fertőzést - közölte a koronavirus.gov.hu csütörtökön.